Archivi del mese: maggio 2014

Florbrasika Pico

Hodiaŭ mi priskribos al vi mirindan pladon, kiu ne nur bongustegas sed ankaŭ tre bonas por la sano… kaj ĝi estas tre facila!

Temas pri speciala pico, farita per florbrasiko.

Ingrediencoj:

Duona florbrasiko (aŭ unu, se ĝi malgrandas)

Du mocareloj

Unu ovo

Tomatsaŭco

Olivoleo, salo, origano, bazilio

Unue raspu la florbrasicon kaj la mocarelon kaj metu ilin en sufiĉe grandan ujon. Aldonu ovon, salon laŭplace, kaj miksu bone. Vi ankaŭ povas aldoni pipron aŭ aliaj spicaĵojn, se vi ŝatas. Kovru rostopladon per bakpapero kaj plenigu per la miksaĵo, bone distribuante kaj premante ĝin, por formi bazon altan pli malpli unu centimetron. Baku en antaŭvarmigita forno, je la maksimuma temperaturo, dum pli malpli 20 minutoj. Intertempe pretigu la kondimenton. Por simpla “Pizza Margherita” vi pretigu tason da tomatsaŭco, aldonu salon, du kulerojn da olivoleo, kaj origanon. Distribuu la saŭcon sur la surfaco de la pico, aldonu tranĉitan mocarelon kaj kelkaj folioj da freŝa bazilio. Remetu en la fornon kaj plu baku dum pli malpli 10 minutoj.

Konsiloj: Vi povas garni la florbrasikan picon per ajna ingredienco (legomoj, fromaĝoj, olivoj, fungoj, ŝinko, ktp.), kiel ordinara pico. La kvantoj da ingrediencoj kaj la kuirtempo povas varii, verŝajne vi devos iom eksperimenti antaŭ ol atingi la deziratan rezulton. Ekz. por pli granda pico eble unu ovo povas esti malmulte, kaj ne sukcesi reteni la florbrasikon (tiukaze la bazo disfalus). Ankaŭ la alteco de la bazo kaj la ecoj de via forno influas la kuirtempon. Mi donis la recepton kian ĝi estis klarigita al mi, sed praktike mi ĉiam aldonas duan ovon kaj bakas dum pli longa tempo. Do, se la unua provo ne tuj perfektas, mi konsilas ne malkuraĝiĝi kaj provi iom varii.

Kaj jen kiel ĝi aspektas:

florbrasika pico                       2014-01-12 20.19.47

Annunci

Lascia un commento

Archiviato in por progresantoj, senglutena, vegetaraj

La arto kuiri senglutene

Vi vidos en la blogo kelkajn receptojn markitajn kiel “senglutenaj”. Eble ekde nun mi nur senglutenajn receptojn afiŝos, ĉar ekde kelkaj monatoj mi estas devigata sekvi strikte senglutenan dieton.

Kelkaj homoj estas iom sentemaj al gluteno, kaj preferas eviti ĝin en siaj dietoj, sed kelkaj aliaj havas fortan alergion aŭ suferas je malsano nomita celiakio. Tiu ĉi lasta estas ĝuste mia kazo. Por alergiuloj kaj celiakuloj eĉ spuro de gluteno povas esti tre danĝera, kaj necesas havi specifajn atentojn kiam oni kuiras por ili. Se vi havos celiakulon kiel gaston, ne paniku, kaj sekvu miajn konsilojn.

Gluteno estas proteino kiun enhavas multaj grenoj, ekz. tritiko, hordeo, aveno, sekalo, kaj aliaj. Inter la grenoj kiuj nature ne enhavas glutenon estas rizo, maizo, fagopiro kaj kvinoo.

Do, unua bona ideo por kuiri senglutene estas anstataŭi ĉiujn produktojn normale faritajn per tritika faruno. En specialaj vendejoj, apotekoj, kaj ofte en grandaj superbazaroj eblas trovi apartajn pastaĵojn, panon, kukojn, ktp. por senglutenuloj. Ankaŭ hejme vi povas ekzemple baki kukon uzante rizan farunon, aŭ miksaĵon de senglutenaj farunoj.

Krome, estas amaso da aliaj nature senglutenaj manĝoj, kiel legomoj, terpomoj, lakto, ovoj, fiŝoj kaj viando.

Ĝis nun ĉio ŝajnas relative facila, sed estas du (damnaj) aferoj pri kiuj oni ofte ne scias, aŭ oni emas preteratenti.

1) tritikon aŭ glutenon oni aldonas al multaj senglutenaj manĝoj dum la produktado;

2) estas granda risko je kontaminacioj dum la produktado, kuirado kaj servado de la manĝoj, kaj eĉ tio povas endanĝerigi alergiulon aŭ celiakulon (mi scias kion multaj nun pensos, sed ne, tio ne estas troigo, kredu min).

Ni vidu kiel solvi tiujn ĉi problemojn.

1) informiĝu pri la landaj reguloj por etikedoj. Ne ĉiam sufiĉas legi la ingrediencojn. Ofte produktantoj estas devigataj skribi atentigon nur kiam gluteno estis intence aldonita, kaj ne kiam ĝi povis eniri hazarde dum la produktado. Pro tio indas ĉiam serĉi la skribaĵon “senglutena” aŭ la simbolon kun forstrekita tritiko sur la pakaĵoj.

2) atentu pri ĉio kio tuŝas la senglutenajn manĝajojn. Ne tuŝu ilin per manoj aŭ mangiloj kiuj tuŝis glutenan manĝon. Uzu purajn telerojn kaj manĝilojn, kaj laboru sur puraj surfacoj (ĉi-tie “puraj” signifas “kiuj ne tuŝis aliajn manĝojn antaŭe). Ne kuiru manĝojn glutenajn kaj senglutenajn samtempe en la sama poto, nek unu post la alia sen bone lavi la poton. Samajn atentojn vi devos havi ĉe la tablo, dum vi manĝos.

Ĉi tiuj estas la bazaj reguloj por sekure nutri senglutenulon, sed la plej bona konsilo kiun mi povas doni estas paroli antaŭe kun via gasto, kaj sekvi ties instrukciojn. Peti helpon montras ke vi ne volas ekzkludi la homon, sed samtempe vi zorgas pri lia sano kaj ne malalt-taksas lian problemon.

Fine, foje povas okazi ke vi pretigis ion laŭ vi tute senglutenan, kaj via amiko tamen rifuzas gustumi ĝin. Bonvolu ne ofendiĝi kaj ne insisti. Celiakuloj bezonas esti 100% certaj pri kion ili manĝas, kaj ofte malfacilas taksi la nivelon de konscio de aliaj homoj. Foje oni preferas rezigni, kaj ne riski, kvankam tio povas ŝajni malafabla. Vere, ne prenu tion persone, fokusiĝu pli sur la homoj ol sur la manĝoj, kaj ĝuu ilian kompanion.

Lascia un commento

Archiviato in Senza categoria